Het is niet mogelijk om bestellingen in een postbus te laten leveren.
Kies het onderwerp
Verzending & Levering
Wat is de levertijd?
Momenteel hanteren wij levertijden van 12 tot 15 dagen.
Als (een deel van) je bestelling uit partnerartikelen bestaat, dan ontvang je deze in een aparte levering die direct vanuit de partner verstuurd wordt. Dit kan betekenen dat de levertijd van deze partnerartikelen afwijkt van de levertijd van de Mercy Lifestyle artikelen.
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Je hebt het verkeerde artikel besteld of je wenst toch een ander product? Niet erg, zolang je bestelling nog niet verpakt is, kun je jouw bestelling annuleren.
Ga naar mijn bestellingen.
Klik op mijn bestelling annuleren.
Klik op ‘Bestelling annuleren’ om de gehele bestelling te annuleren of op ‘Artikel annuleren’ om afzonderlijke artikelen te verwijderen. Volg daarna de aanwijzingen die op je scherm komen.
Gelieve met het onderstaande rekening te houden:
De opties ‘Artikel annuleren’ of ‘Bestelling annuleren’ zijn enkel voor een beperkte tijd actief. Daarna kan de bestelling niet meer geannuleerd worden.
Je kunt een annulering niet ongedaan maken. Je kan vanzelfsprekend een nieuwe bestelling bij ons plaatsen.
Bestellingen waarbij een cadeaubon gebruikt werd, kunnen enkel geheel geannuleerd worden.
Het adres kan, nadat de bestelling geplaatst is, niet meer gewijzigd worden. Je kunt wel de bestelling annuleren, respectievelijk retourneren en bij een volgende bestelling een nieuw adres opgeven.
Partnerartikelen: Als je meer dan één partnerartikel besteld hebt dan kun je deze alleen allemaal tegelijk annuleren. Het is niet mogelijk slechts één van deze artikelen te annuleren.
Geen bevestiging ontvangen
Het kan zijn dat deze worden tegengehouden door de spamfilter van je e-mailprogramma. Wij adviseren je om je spamfilterinstellingen te controleren en zo nodig aan te passen. Mocht je er niet uit komen, neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen je graag verder.
Uitleg bestelproces
Om te bestellen bij Mercy Lifestyle dien je in te loggen met je account. Heb je nog geen Mercy Lifestyle account, maak deze dan hier aan.
Zoek de artikelen bij elkaar die je wilt bestellen. Meer informatie over het zoeken naar artikelen en filteren van de zoekresultaten vind je onder artikelen zoeken.
Als je een artikel hebt uitgekozen, kun je de juiste maat selecteren en op de knop ‘In winkelmand’ klikken. Je product wordt nu in je winkelwagen geplaatst. Let op, dit betekent niet dat het artikel voor jou gereserveerd is.
Artikel in winkelwagen plaatsen
Je plaatst een artikel in je winkelwagen door op een productpagina de door jou gewenste maat te selecteren en vervolgens op ‘In winkelwagen’ te klikken.
- Kies je maat
- Leg in je winkelwagen
Staat een artikel op je verlanglijstje of in je winkelwagen dan is het artikel niet gereserveerd. Raakt het artikel uitverkocht dan verschijnt het woord ‘uitverkocht’ bij het artikel. Wil je zeker zijn van je aankoop dan adviseren wij je om het artikel direct te bestellen.
Bestellen
Wat is de levertijd?
Momenteel hanteren wij levertijden van 12 tot 15 dagen.
Als (een deel van) je bestelling uit partnerartikelen bestaat, dan ontvang je deze in een aparte levering die direct vanuit de partner verstuurd wordt. Dit kan betekenen dat de levertijd van deze partnerartikelen afwijkt van de levertijd van de Mercy Lifestyle artikelen.
Kan je bezorgen op een afhaalpunt?
Je kunt er helaas niet voor kiezen om je bestelling te laten leveren op een afhaalpunt.
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Op het moment dat je bestelling in Nederland is ontvang je per e-mail een verzendbevestiging van ons met een PostNL Track & Trace code. Deze kan je invullen op de website van PostNL.
Wanneer je de bevestigingsmail niet hebt ontvangen, dan kan het zo zijn dat deze worden tegengehouden door de spamfilter van je e-mailprogramma. Wij adviseren je je spamfilter instellingen te controleren en zo nodig aan te passen. Mocht je er niet uitkomen, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder.
Heb je een verkeerde artikel ontvangen?
Het kan gebeuren dat wij per ongeluk een artikel met de verkeerde maat of kleur naar je hebben verzonden. Je kunt het artikel dan het beste meteen retourneren en vervolgens op de website bekijken of het betreffende artikel nog beschikbaar is. Indien beschikbaar, raden wij je aan het artikel direct te bestellen, zeker wanneer de voorraad nog maar gering is. Artikelen die je in de winkelwagen of op je verlanglijstje plaatst zijn niet gereserveerd.
In het geval dat je de tweede keer wederom één of meerdere artikelen hebt ontvangen in de verkeerde maat en/of kleur, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice.
Je kunt helaas niet via het retour-etiket een vervangend artikel aanvragen. Helaas kan de klantenservice vanwege technische redenen ook geen artikelen voor je vervangen, verrekenen of een nieuwe bestelling voor je plaatsen.
Mis je een artikel(en) bij je bestelling?
In het geval dat je één of meerdere artikelen hebt besteld, maar deze artikelen niet hebt ontvangen, dan kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice, wij helpen je graag verder.
Bepalen wanneer en waar bestelling wordt bezorgd
Helaas is het momenteel nog niet mogelijk om zelf de bezorgtijd van je bestelling te bepalen. Wij werken er hard aan om je deze mogelijkheid in de toekomst aan te bieden.
Wat gebeurt er met je bestelling als je niet thuis was?
De bezorger van PostNL biedt de bestelling aan op het afleveradres. Mocht je niet aanwezig zijn tijdens de eerste bezorgpoging, dan ontvang je hiervan een notificatie van PostNL. Dit kan door middel van een briefje in de brievenbus of via de Track & Trace link.
PostNL laat dan weten met de volgende 3 opties waar je bestelling is:
- Ze komen de volgende dag terug
- De bestelling ligt bij de buren
- Of de bestelling ligt bij een afhaalpunt van PostNL.
Kortingscodes
Voorwaarden kortingscode of cadeaubon
– Mogelijk niet van toepassing op afgeprijsde artikelen
– Mogelijk gebonden aan bepaalde categorieën of acties
– Beperkte geldigheidsduur
– Mogelijk gekoppeld aan een minimale en/of maximale bestelwaarde*
– Is slechts eenmaal geldig en verliest na het definitief maken van een bestelling haar waarde**
*Ook nadat je artikelen geretourneerd hebt moet deze minimale bestelwaarde nog steeds behaald worden, anders is de kortingscode niet geldig voor jouw bestelling
** In het geval dat je je bestelling retourneert is je kortingscode niet opnieuw geldig voor de volgende bestelling
*** Het gebruik van VVV bonnen is niet mogelijk
Let op: Helaas is het niet mogelijk om na het plaatsen van een bestelling achteraf een kortingscode of cadeaubon te verrekenen. Ook de klantenservice kan je hierbij niet helpen. Je kunt de kortingscode of cadeaubon uiteraard bij je volgende bestelling gebruiken.
Kortingscode inwisselen
Een kortingscode kun je in de laatste stap van het bestelproces invoeren: onder stap 4 ‘gegevens controleren’ in het vakje ‘kortingscode of cadeaubon’. Houdt er rekening mee dat iedere kortingscode specifieke voorwaarden heeft waaraan de bestelling moet voldoen voordat de korting op de bestelling verrekend wordt. Deze voorwaarden staan vermeld bij de kortingscode.
Na het invullen van de kortingscode zal er een melding in beeld verschijnen dat de kortingscode met succes verwerkt is of zal worden aangeduidt waaraan de bestelling moet voldoen om alsnog in aanmerking te komen voor de korting.
Als de korting is verwerkt zal het kortingsbedrag met de totaalprijs worden verrekend. Ook het kortingsbedrag wordt apart getoond.
Wil je de kortingscode verwijderen? Klik dan op het kruisje dat achter de kortingscode staat.
Betalen
Betalen met iDEAL
Bij iDEAL word je tijdens het betalingsproces omgeleid naar de betaalomgeving van je bank. Je hebt de mogelijkheid om per iDEAL te betalen als je gebruik maakt van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank, Van Lanschot Bankiers en Triodos Bank. Bij deze betaalwijze word je betaling direct afgeschreven van je rekening. Om te betalen met iDEAL doorloop je vanaf het punt waar je jouw betaalwijze kiest de volgende stappen:
Selecteer je bank
Klik op ‘Volgende’, hierdoor kom je op de pagina ‘Bestelling controleren en versturen’
Nadat je op ‘iDEAL’ klikt wordt doorgestuurd naar de betaalomgeving van uw bank
Rond hier je betaling af
Vergeet niet na je betaling terug te gaan naar de Mercy Lifestyle site. Hier wordt jouw bestelling afgerond en zie je een bevestiging van je betaling
Zodra je bestelling is geplaatst ontvang je een bevestiging.
Betaalwijzen bij Mercy Lifestyle
Bij Mercy Lifestyle heb je de keuze uit verschillende betaalwijzen:
Betalen met iDEAL
Betalen met Creditcard
Betalen met creditcard
Bij ons kun je ook gemakkelijk en veilig betalen met een creditcard. Wij accepteren MasterCard, Visa en American Express.
Aanmaning ontvangen ondanks betaling
Het kan voorkomen dat de betaling van je rekening en het ontvangen van een aanmaning zich hebben gekruist. Hou er alsjeblieft rekening mee dat bij vooruitbetaling en betaling op rekening, afhankelijk van je bank, een verwerkingstijd van je betaling van 2 tot 4 dagen geldt. Wanneer je de volledige rekening al hebt betaald, kun je de aanmaning als niet verzonden beschouwen.
Duur verwerking betaling
Het is afhankelijk van de door jouw gekozen betaalwijze hoe lang het duurt voordat je betaling is verwerkt.
Bij betaling via iDEAL wordt de betaling vrijwel direct verwerkt.
Bij betaling via creditcard wordt het rekeningbedrag gecrediteerd wanneer je bestelling ons magazijn heeft verlaten.
Veilig winkelen bij Mercy Lifestyle
Voor de online betalingen maken wij gebruik van een SSL-verbinding / Secure Sockets Layer verbinding. Dit betekent dat alle persoonlijke gegevens die je ons toevertrouwd worden versleuteld. Hierdoor kunnen anderen jouw informatie niet inzien. De belangrijkste bescherming blijft echter je eigen wachtwoord. Geef je wachtwoord nooit aan andere mensen en vermijd open toegang tot jouw account.
Mercy Lifestyle voldoet aan de geldende privacywetgeving en alle wettelijke voorschriften. Je contactinformatie wordt enkel gebruikt om bestellingen te verwerken en om onze diensten voortdurend te verbeteren. Informatie wordt nooit zonder jouw toestemming verstrekt aan derden. Voor meer details zie het Privacy Statement.
Retour & Terugbetaling
Hoe stuur ik een artikel retour?
Als je niet tevreden bent over het product kun je het product binnen 14 dagen ruilen of retourneren. Producten kunnen geretourneerd worden mits het product niet overeenkomt met het product op onze webshop. Producten dienen in originele staat en voorzien van labels en etiketten geretourneerd te worden. Het product mag geen gebruikers sporen bevatten. Wij behouden het recht voor om geretourneerde artikelen te weigeren als het vermoeden bestaat dat de artikelen reeds zijn gebruikt of buiten onze schuld om zijn beschadigd. De kosten voor retouren zijn voor de klant.
Een retourzending dient te zijn voorzien van Track & Trace-code. De verzender is altijd verantwoordelijk voor de verzending.
Terugbetaling
Als wij de door jou geretourneerde artikelen hebben ontvangen wordt het aankoopbedrag binnen 14 dagen door ons teruggestort op jouw rekening.
Kan ik een artikel ruilen?
Artikelen kan je ruilen door de artikelen te retourneren en vervolgens gelijk een nieuwe bestelling te plaatsten op de website. Wij adviseren je bestelling meteen te bevestigen, zeker als de voorraad nog maar gering is. Artikelen die je in je winkelwagen of op je verlanglijstje plaatst, zijn niet gereserveerd. Je dient voor de nieuwe bestelling opnieuw vooraf te betalen of je ontvangt weer een aparte rekening.
Informatie over hoe je een artikel retourneert, vind je hier.
Het is helaas niet mogelijk om bestellingen met elkaar te verrekenen of om via het retouretiket een vervangend artikel aan te vragen.
Onze klantenservice kan vanwege technische redenen ook geen artikelen voor je vervangen, verrekenen of een nieuwe bestelling plaatsen.
Ik heb een klacht
Wij proberen altijd een zo goed mogelijke service te verlenen, onze website up-to-date te houden en artikelen met de beste kwaliteit te leveren. Helaas kan het voorkomen dat je niet tevreden bent. Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij zullen ons uiterste best doen om je klacht binnen 24 uur te beantwoorden.
Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht dan kunt u deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) of aan deze Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/
Retourzending volgen
Wanneer je je retourzending afgeeft op een PostNL punt, krijg je een PostNL Track & Trace code waarmee je op de website van PostNL je zending kunt volgen.
Wanneer wij vervolgens je retourzending ontvangen en verwerkt hebben, ontvang je hierover een retourbevestiging per e-mail.
Het eerste gedeelte van je retourzending vanaf het PostNL postkantoor tot aan ons magazijn kun je dus zelf online volgen via de website van PostNL.
Mocht je twee weken na het retourneren van je bestelling nog geen e-mail hebben ontvangen van ons, neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen je graag verder.
Defect artikel retourneren
Wanneer een artikel beschadigd of defect is, kun je gebruik maken van je recht van reclamatie.
Hiervoor vragen wij je vriendelijk om het volgende te doen:
- Een duidelijke en complete beschrijving over hoe de beschadiging of het defect is ontstaan.
- 3 tot 4 foto’s die de beschadiging of het defect bewijzen. De beschadiging of het defect moet op ten minste een foto duidelijk zichtbaar zijn. Bovendien moet het volledige artikel, eenmaal met voor- en eenmaal met achterkant (bij schoenen ook een foto van de zool), gefotografeerd worden.
- Je kunt de foto’s sturen naar hello@mercylifestyle.nl. Hou er rekening mee dat je e-mail, inclusief foto’s, niet groter is dan 25 MB. We raden je daarom aan om je foto’s als JPEG-bestand door te sturen.
- Na ontvangst van de foto’s word je verzoek zo snel mogelijk in behandeling genomen. Je ontvangt binnen enkele dagen een bericht over de verdere verwerking van je verzoek.
Wil je een vervangend artikel bestellen? Meer informatie hierover vind je onder ‘Kan ik een artikel ruilen’.
Je hebt altijd recht op de wettelijke garantie. Dat wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op.